Nå skal de anonyme hjelperne fram i lyset

Har du hørt om Kreditorforeningens brukergruppe? Der sitter blant annet Kristin Kristoffersen fra Felleskjøpet. Hun bidrar til at Kreditorforeningen og kunder får en bedre hverdag.

De er kanskje litt anonyme, men de gjør en viktig jobb både for Kreditorforeningen og kundene. I kulissene kommer de med innspill til forbedringer på Kreditorforeningens nettsider, og hvordan nettkontoret kan gjøres mer brukervennlig.

Kom med innspill til brukergruppen her

Viktig nettløsning
Og det er nettopp nettkontoret på kred.no som er blitt bedre i løpet av 2017. Mye takket være innspill fra brukergruppen.

– Vi har engasjert oss mye, og har et godt samarbeid med Kreditorforeningen når det gjelder å gjøre nettkontoret mer brukervennlig. I 2017 ble det gjort mange forbedringer, og vi er glade for at vi nå har fått en god løsning på nett. Men vi jobber videre for at den skal bli enda bedre i 2018, sier Kristin Kristoffersen på kredittavdelingen til Felleskjøpet Agri. Selskapet er kunde av Kreditorforeningen.

Hun legger til at det også er viktig for Kreditorforeningens kunder å kontakte brukergruppen om man lurer på noe.

– Vår jobb er også å være andre kunders kanal inn mot Kreditorforeningen. Vi er her for å hjelpe alle, sier Kristoffersen.

Faglige sparringpartnere
Ett av årets høydepunkt for kunder og ansatte i Kreditorforeningen er Høstseminaret. Årets seminar går av stabelen i Oslo, og i disse dager jobbes det iherdig med å få på plass programmet. Brukergruppen spiller også her en viktig rolle.

– Vi bidrar også som sparringpartnere når faglige samlinger som Høstseminaret arrangeres. Da er vi med og bidrar med innspill til hvilke foredragsholdere som skal komme og bidra til faglig løft for alle på konferansen, sier hun.

Gleder seg til videre arbeid
Kristin Kristoffersen ser fram til et godt samarbeid med Kreditorforeningen i 2018.

– Jeg har ikke hørt om andre selskaper som har en slik løsning. Vi er veldig glade for å hjelpe, og gleder oss til spennende nyheter og godt lagspill i 2018, sier Kristoffersen. 

Gjør en god jobb
Markeds- og inkassosjef i Kreditorforeningen Midt-Norge, Guri Sande, er glad for at brukergruppen er der for å hjelpe.

– Brukergruppen er en viktig støttespiller for Kreditorforeningen på flere måter. Ikke bare når det gjelder utvikling av ny funksjonalitet på våre selvbetjeningsløsninger, men også i kvalitetssikring av vårt tjenestetilbud. De gir oss kvalifiserte råd som gjør oss til en bedre inkassoleverandør. De er en fin gjeng med ulik bakgrunn. Noen sitter «hands on» på fakturering og innfordring i egen virksomhet, mens andre har lederfunksjoner. Alle bidrar aktivt på sin måte. De er til stor hjelp for oss, sier Sande.


Disse sitter i brukergruppen til Kreditorforeningen:

Kristin Kristoffersen fra Felleskjøpet, Lene Finsås fra Norgesdekk, Roar Pedersen fra NTE- Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk og Kjerstin Fjellanger fra Helse Bergen.

Inkasso er mer enn penger!

BL! KUNDE