Får én felles Facebook-side

Kreditorforeningen går fra fire forskjellige Facebook-sider til én. – Vi samler alle regionene våre på ett sted. Det blir et etterlengtet sosialt løft for oss, sier Cato Finsås, salgssjef i Kreditorforeningen Vest,

På Facebook er Kreditorforeningen delt opp i region midt, øst, sør og vest. Siden ingen av disse er «moderskipet» for informasjon, kan de forskjellige Facebook-sidene ha ulikt innhold. Dette kan virke forvirrende for kunder som kanskje har ulike kontakter inn mot Kreditorforeningen i flere regioner.

Ett selskap – én side
Men innen kort tid frontes Kreditorforeningen med én Facebook-side. Det er første steget på veien til å bli mer lagt merke til.

– Vi har fått god hjelp av vår samarbeidspartner Cox Kommunikasjon til å lage en ny kommunikasjonsstrategi. En del av denne planen består av å bli mer synlige og aktive i sosiale medier. Kreditorforeningen ønsker å fremstå mer som ett selskap. Det skal vi heretter også være på Facebook, sier Finsås. 

Viktig å være tilstede
Finsås ser for seg at Facebook-siden kan være en god kanal for å få ut nyheter som angår Kreditorforeningens medlemmer.

– Vi har et godt nyhetsbrev, og jevnlige nyheter på kred.no. Men vi har innsett at vi også må være mer til stede på Facebook. Der finner vi også kundene våre, og de forventer at vi er tilstede med relevant innhold også i den kanalen, sier Finsås.

Han legger til at selv om mange regner Facebook som en privat kanal, så er det langt fra riktig:

– Undersøkelser viser at 88 prosent av alle på Facebook er tilknyttet en norsk bedrift, og det er klart at Kreditorforeningen med godt innhold på Facebook kan få nye kunder via denne kanalen. Leverer vi godt innhold på Facebook, bygger vi også merkevaren Kreditorforeningen, sier Finsås.

Bygger merkevaren videre
I tillegg forteller Finsås at det skjer mye spennende med merkevaren Kreditorforeningen i 2018.

– Det første som skjer er at vi får én Facebook-side for Kreditorforeningen. Men det kommer også flere gode nyheter i løpet av 2018. Vi ser på hvordan nettsiden vår kan gjøres mer leservennlig og bedre for våre eksisterende medlemmer, samtidig som den kan være en salgskanal for nye, sier Finsås.

Han forteller også at Kreditorforeningen vil løfte seg i andre sosiale kanaler i løpet av året som kommer. 
– I 2018 vil Kreditorforeningen bli langt mer synlig i alle kanaler, påpeker han. 

Ps! Alle eksisterende medlemmer hos de forskjellige Facebook-sidene til Kreditorforeningen vil få beskjed når flyttingen skal foregå.

– Jeg håper at alle våre medlemmer på de forskjellige sidene blir med oss videre, slik at vi får en side med mange, trofaste følgere, sier Cato Finsås.
 

Inkasso er mer enn penger!

BL! KUNDE