Faglig påfyll og humor var resepten på årets Høstseminar

Både kunder og markeds- og inkassosjef, Guri Sande var fornøyde med høstens faglige samling i Trondheim. Kombinasjonen faglig påfyll, humor og nyheter fra Kreditorforeningen gikk rett hjem hos seminardeltakerne.

Drøyt 100 kunder fra hele landet var samlet på Scandic Nidelven den 25.- 26. oktober.

– De fikk mye godt faglig påfyll, nyheter fra oss i Kreditorforeningen og kanskje noen innspill til personlig utvikling også, sier Guri Sande.

Ett av årets høydepunkter
Hun kan fortelle at det ligger mye arbeid bak den årlige samlingen for kunder og ansatte, men at det er verdt det.

–  For Kreditorforeningen er Høstseminaret ett av årets høydepunkt. Vanligvis kommuniserer vi med kundene våre via e-post og telefon. På Høstseminaret møter vi dem personlig, og det setter både vi og kundene våre stor pris på, sier hun.

Kunnskapsrike foredragsholdere
Årets foredragsholdere spredte seg over et vidt spekter. Nytt av året var at kunder innen helsesektoren fikk en egen seksjon.

– Digitaliseringen innen helsesektoren kommer for fullt, og det er en bransje i stor endring. Våre kunder fikk blant annet høre et godt foredrag av lege Stener Kvinnsland, som er en av nestorene innen norsk helse. Han fortalte litt om hvilke utfordringer helsesektoren står ovenfor, og hvordan man kan takle dem. Han snakket også om god ledelse i helsektoren, sier Sande.

Kvinnsland ble blant annet kåret til Årets leder innen helsesektoren i 2013. Han har også vært åpen om sin kreftsykdom, og fortalte om hvordan det var å se helsesektoren fra pasientsiden.

Humor, latter og kunnskap
I tillegg til Kvinnsland, var det et bredt utvalg av foredragsholdere. Marco Elsafadi er en landskjent foredragsholder. Han har blant annet jobbet med å få ungdom til å få et bedre forhold til penger. Men i sitt foredrag lærte han tilhørerne teknikker for å bedre sin måte å kommunisere med andre. Kombinasjonen humor og alvor, gjorde foredraget til ett av høydepunktene under det todagers seminaret.

Oslo til neste år
Guri Sande forteller at tilbakemeldingene fra deltakerne var gode.

– Vi er fornøyde, og de kundene jeg har snakket med har likt seg godt og fått et godt faglig utbytte. Nå begynner planleggingen til neste års Høstseminar. Først skal vi lese gjennom alle tilbakemeldingene fra deltakerne, så håper vi å se mange av dem igjen i Oslo neste år, sier Sande.

 

 

Inkasso er mer enn penger!

BL! KUNDE