Tok kundene med i utviklingen av ny kundeportal

Interne tilganger, ny oppgaveliste og nyhetsfane er bare noen av forbedringene i kundeportalen. Som kunde vil du nå oppleve enda bedre brukervennlighet og mer effektive søk.

Kundeportalen, tidligere kjent som nettkontoret, har igjen fått nye funksjoner for å øke brukervennligheten.

Fra mai 2021 gikk vi over til en egenutviklet kundeportal, og bort fra nettkontoret utviklet av Banqsoft.

Fikk god hjelp fra kundene

– Etter slippet av ny kundeportal har vi høstet litt erfaringer fra kundene om hva som manglet, hva som fungerte og hva som kunne bli bedre, forteller markedskonsulent i Kreditorforeningen, Sigrid Schøyen.

Nå får du nyheter og interne tilganger

Basert på denne innsikten har vi videreutviklet kundeportalen og lagt til nye funksjoner. 

En av bruksområdene som har fått en vesentlig forbedring er søkefeltet.

– Nå kan du for eksempel gjøre søk uavhengig av om saker er avsluttet. Du trenger heller ikke å velge om du vil søke på saksnummer eller kundenavn. Søkefeltet vil automatisk komme opp med forslag uavhengig av hva du legger inn. 

Og det stopper ikke der. Nå får man også opp en egen fane med nyheter, i tillegg til at man kan gi interne tilganger til kundeportalen for andre medarbeidere uten å gå via Kreditorforeningen.

– Da kan de opprette interne brukere for sine medarbeidere på kontoret. Eneste de må gjøre er å be oss om å få tilgang til den funksjonen. For å gjøre det henvender du deg bare til din lokale avdeling i Kreditorforeningen.

Hvor lang tid tar det å få svar?

Også hvor lang tid det tar før en melding blir besvart er nå mulig å se i kundeportalen.

– Man kan se hvor lang tid vi bruker på å svare på en melding fra kunden, og hvor lang tid de bruker på å å gi svar på meldinger vi sender ut, bekrefter Schøyen og utdyper: 

– I tillegg har vi fått en mer oversiktlig oppgaveliste. Så nå har vi enda mer oversikt over oppgavene vi gir våre kunder, understreker hun.

–  Hva synes du selv om forbedringene?

–  Kundeportalen fungerer bra, og jeg liker den godt. Den har også blitt mye mer brukervennlig etter vi gikk over til en egenutviklet portal.