Ny konkursrapportering skal gi kundene våre minst mulig tap

Nylig har Kreditorforeningen utarbeidet en ny rapport som gir våre kunder rask tilbakemelding dersom en kunde har gått konkurs. Denne rapporten har vært etterspurt hos flere kunder.

Cato Finsås, som er salgssjef i Kreditorforeningen Vest, er godt fornøyd med den nye rapporten. 

– Den har vært svært etterspurt, og vi har brukt litt tid på den, sier han. 

Rapporten er utarbeidet etter ønske fra flere av kundene til Kreditorforeningen. Dens hovedformål er å opplyse om nye konkurser på saker som er til inkasso. Her kan kundene selv logge seg inn på nettkontoret og legge rapporten til automatisk kjøring. Det er anbefalt at kjøringen har daglig oppdatering, ikke månedlig. Slik vil man kunne fange opp nye konkurser raskt. Det er mye som kan skje på en måned i disse dager, og det gjelder å være oppdatert. 

– En av fordelene er at man da får stoppet kundeforholdet raskt, forklarer Cato og legger til: 

– Det er jo essensielt i disse tider å være hands on og fange opp endringer.

Den etterspurte rapporten har fått gode tilbakemeldinger så langt. Om man er usikker på hvordan man skal få tak i rapporten kan man kontakte saksbehandler eller sin kontaktperson i Kreditorforeningen, som i disse tider merker en økning i antall saker.

– Det er stor pågang hos oss. De som er ansvarlige er gjerne permitterte, og man faller litt mellom to stoler. Folk ønsker å få inn det de har utestående, og ønsker selvsagt å sikre sine  egne krav, avslutter han.