Nå har du enda flere funksjoner i kundeportalen

Kundeportalen, tidligere kjent som nettkontoret, ser kanskje ikke helt ut som du er vant til. Det er fordi vi har pusset det opp. Og det kommer mer. Med forbedret søkefunksjon, meldingshistorikk og ny brukeradministrasjon har løsningen blitt enda mer effektiv og brukervennlig enn før.

For vi ønsker å være fremoverlente og innovative når vi nå går for egenutviklede løsninger i vår nye kundeportal.

 – Dette gjør vi for å kunne være enda mer fleksible, innrømmer salgssjef i Kreditorforeningen, Cato Finsås. 

Blant de nye oppdateringene finner du forbedret søkefunksjon, utsettelse av sak, funksjon til å lage avdragsordning, meldingshistorikk som går seks måneder tilbake og mulighet til å sortere felt. Det er også laget ny brukeradministrasjon hvor kunder kan opprette egne og nye tilganger i kundeportalen.

Et valg for fremtiden

Vi i Kreditorforeningen har lenge utviklet våre egne løsninger og vår egen kundeportal. Men en periode valgte vi å bruke hyllevare, det vil si et delvis ferdig utviklet kundeportalen. Nå har vi altså gått tilbake til å utvikle løsningene våre selv, og det valget er nøye overveid. 

– Det har vært en lang prosess å få endringene på plass. Vi lurte lenge på om vi skulle fortsette med hyllevare-løsningen, eller om vi skulle gå for egenutviklede løsninger. Det var viktig for oss at alle var sikre på at dette var et valg vi gjorde for fremtiden. Nå har vi prøvd begge deler, sier Finsås og legger til: 

 – Kreditorforeningen skal være fremoverlent, fleksible og tidlig i markedet med nye løsninger. Da er vi nødt til å kunne ha egenutviklet kundeportal, som er skreddersydd for kundene våre. Fra et salgsperspektiv er det viktig at vi skiller oss ut og at vi lytter til innspill fra våre kunder. Og vi er veldig fornøyde med resultatet. Vi tenker at dette er veien å gå, sier Finsås.

Les også: Du kan gjøre kredittsjekk i kundeportalen

Sakslisten får de største endringene

Det er på sakslisten du finner de største endringene. Nå kan du utsette en sak i en uke, to uker eller en måned. Du kan også lage avdragsordning med intervaller på to til fire avdrag, og med en terminlengde på 15 eller 30 dager. Terminbeløp og sluttsum vil da vises, og dette kan sendes via SMS og e-post. For våre kunder kan dette kun gjøres én gang per skyldner. 

 – Det vil si at våre kunder kan opprette avdragsordninger dersom de har kunden på telefonen. Dette sparer kunde, oss og skyldner for tid. Det betyr at alle tre parter har fortjeneste av endringene som er blitt gjort.

 – Man kan også søke opp kreditornummer. Det vil bli en fordel for regnskapskontorer som administrerer flere firma. Du kan og søke opp referansenummer, produkt og beløp. Det nye søkefeltet gjør at du som kunde kan søke på nesten alt, forklarer Finsås.

Det er også blitt laget ny toppmeny. Denne viser forskjellig informasjon, men det viktigste å notere seg er at den viser siste aktivitet på saken din, og det vil også komme tydelig frem om vi venter på tilbakemelding i saken, totalt antall saker, den totale saldoen og innbetalingssummen. 

Kunder kan fremdeles trekke sak og laste opp fakturavedlegg. Kunder som benytter seg av Kreditorforeningen sine integrasjonsløsninger har fortsatt direkte overgang til kundeportal. Dette gjelder for eksempel brukere av systemene Visma, PowerOffice, CGI og Uni Micro.