Økt løsningsgrad med nytt inkassosystem

Kreditorforeningen sitt nye inkassosystem har flere fordeler for både kreditor og skyldnere.

– Det nye inkassosystemet effektiviserer innfordringsprosessen og kundene vil få raskere oppfølging av nye og eksisterende saker – som igjen vil føre til økt løsningsgrad. Inkasso er ferskvare, understreker Bente Eikeland, inkassoleder i Kreditorforeningen Sør.
Andre fordeler hun fremhever er mer fleksible løsninger, bedre integrasjonsløsninger mot kunden og deres system, og en mer moderne plattform. Inkassosystemet har også en «Skyldnerweb» som er skyldnere sin egen side. Her får man oppstilling over kravet, mulighet til å påføre sine egne notater, søke avdragsordning, og betale med SMS.

– I forhold til det gamle inkassosystemet har det nye et bedre rapporteringsverktøy. Tilgang og bestilling av rapporter er enklere, og kunden har mulighet til å velge når de vil ha tilsendt de enkelte rapportene og styre dette selv, sier Eikeland.

Et brukervennlig nettkontor
Nettkontoret har også fått en mer moderne «layout» og er mer oversiktlig og brukervennlig. På forsiden av nettkontoret har kunden alle mulig valg på første side. Det være seg oppgaveliste, kundehenvendelser, søkefunksjon, registrering av saker, opplasting av filer, rapporter og filarkiv.

– At man slipper mange «mellomklikk» for å kunne utføre oppgavene i nettkontoret, er det flere kunder som har trukket frem som en forbedring. Der de før måtte lete, kan de nå enkelt få tilgang til, sier inkassosjefen. 

Kunden vil kunne logge seg på det nye nettkontoret med samme brukernavn og passord som tidligere, og det er tilgjengelig på alle typer medieplattformer, som for eksempel mobil, desktop og tablet.

– Vi har allerede kunder som er migrert over til det nye systemet og bruker det nye nettkontoret. De har gitt oss mange gode tilbakemeldinger, sier Bente Eikeland og understreker at kundene skal fortsatt oppleve at Kreditorforeningen behandler skyldnere med respekt og gir god saksbehandling.