Få mer ut av nettkontoret

Trenger du å få sendt inn fakturakopi til Kreditorforeningen? Du gjør det enkelt og greit fra nettkontoret.

Hvis du ønsker å sende inn fakturakopi i en ny eller eksisterende inkassosak hos Kreditorforeningen, gjøres dette fra nettkontoret via menyvalget “Filhåndtering”.

- Du går deretter til menyvalget “Send inn filer for registering” og “kopi av fakturagrunnlag”. Her laster du opp fakturakopien fra din PC. Skriv gjerne Kreditorforeningens saksnummer i kommentarfeltet, og trykk «send fil».

Denne er nå overført til Kreditorforeningen på en trygg måte, forteller Anne Sofie Hegstad Aassved i Kreditorforeningen.

Dersom saksbehandleren har bedt om å få fakturakopi i en spesifikk sak, havner denne på listen “til uttalelse”. Her kan det ligge flere saker som saksbehandler ønsker din tilbakemelding på. Du kan da gå inn via denne listen og klikke deg inn på aktuell sak.

- Nyeste kommentar vil ligge øverst, og dersom det er ønskelig med fakturakopi kommer dette frem her, sier Aassved.

Velg deretter “svar på uttalelse”, skriv eventuelt kommentar og legg til vedlegg (fakturakopi). Send inn. Vedlegget lastes så opp og sendes til saksbehandler via kryptért overføring.

- All kommunikasjon som gjøres via nettkontoret vårt er trygt og sikkert. Når man sender e-post må man tenke på hvilke personopplysninger man legger ved, mens i nettkontoret trenger man ikke å bekymre seg for at opplysninger kan komme på avveie. Dette er den anbefalte kommunikasjonsformen, for da knyttes informasjonen direkte mot kunde og sak, og du har samtidig historiske data på hva som er oversendt tidligere, sier Anne Sofie Hegstad Aassved.

Bruk nettkontoret vårt som et arbeidsverktøy, det finnes mange muligheter!